Kørekort til bil

Hvis det er første gang, du skal have kørekort bil, skal du undervises af en godkendt kørelærer. Undervisningen skal følge kørekortbekendtgørelsen, og er du endnu ikke blevet 17 år, er der nogle tidsgrænser, du skal være opmærksom på i forhold til din 17års fødselsdag:

• Du må tidligst begynde på praktisk køreundervisning 3 måneder før
  • Du må tidligst gå til teoriprøve 1 måned før
  • Du må tidligst gå til praktisk prøve den dag, du bliver 17 år

Hvis det er første gang, du skal have kørekort, skal du have gennemført et kursus i førstehjælp, før du kan gå til køreprøve. Kurset skal være færdselsrelateret og skal være godkendt af Dansk Førstehjælpsråd. Kursus beviset skal du medbringe i køreskolen.

Har du ikke et gyldigt førstehjælpsbevis, kan du melde dig til et førstehjælpskursus i Dalum Køreskole hos en af vores dygtige og godkendte instruktører.
Kurserne foregår i køreskolen og består af otte lektioner. Tilmelding og betaling foregår i forbindelse med teoriundervisningen.

Kørekort til motorcykel (MC)

For at kunne tage MC kørekort i Dalum Køreskole betinger vi os, at du har kørekort til bil i forvejen.
Der er 3 forskellige kategorier til MC kørekort:

1) Kategori A1 – lille motorcykel
2) Kategori A2 – mellemstor motorcykel
3) Kategori A – stor motorcykel

Kørekort til kategori A1:
Kan udstedes til en person, der er fyldt 18 år, og giver ret til at føre:

Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med et maksimalt slagvolumen på 125 cm3, en maksimal motoreffekt på 11 kW (14.96 hk) og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,1 kW/kg.

Kørekort til kategori A2:
Kan udstedes enten til en person, der er fyldt 20 år og har gennemført køreundervisning samt bestået en køreprøve til kategori A2 på en motorcykel, kategori A2, eller har mindst 2 års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A1 og herefter har bestået en praktisk prøve på en motorcykel, kategori A2.

Kørekort til kategori A2 (mellemstor motorcykel) giver ret til at føre:
Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med en maksimal motoreffekt på 35 kW (47.6 hk) og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg.

Kørekort til kategori A:
Kan udstedes til en person, der er fyldt 24 år, og har gennemført køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A på en motorcykel, kategori A, eller har erhvervet kørekort til kategori A2 og har bestået en praktisk prøve på en motorcykel, kategori A.
Kørekort til kategori A kan udstedes til en person, der er fyldt 22 år, hvis den pågældende har mindst to års erfaring som fører af mellemstor motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A2 og herefter har bestået en praktisk prøve til kategori A på en motorcykel, kategori A.

Kørekort til kategori A (stor motorcykel) giver ret til at føre:
Tohjulet motorcykel (alle størrelser) med eller uden sidevogn.

Opgradering til ny kategori 3500,-

Prisen indeholder:

• Dobbeltlektion på vej
  • Én times undervisning på lukket bane
  • Én times opvarmning inden prøven
  • MC til prøven
  • Prøvegebyr til staten